داغ بی مهری بر سینه سینمای كودك و نوجوان خورده است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، 'ابراهیم فروزش' شب گذشته(یكشنبه) در دویست و بیست ونهمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران، افزود: عموم مردم به سینما به عنوان وسیله‌ای برای گذراندن اوقات فراغت خود نگاه می‌كنند و بیشتر به سینمای بزرگسال علاقه نشان می دهند.

وی افزود: فیلم 'شیر تو شیر' با نگاهی انتقادی به دنبال تغییر ذائقه تماشاگران است و سعی می‌كند تا آنها را به سمت و سویی دیگر در سینما حركت دهد.

فروزش فیلم خود را اثری جدی و درام دانست و افزود: ما بر روی لبه باریكی حركت می كردیم كه ممكن بود فیلم را تبدیل به اثری كمدی كند كه به هیچ وجه در تخصص من نیست.

وی اظهار داشت: این فیلم لایه هایی از طنز موقعیت دارد اما در خود مفاهیمی دارد كه می تواند تلنگری به انسانیت تماشاگر باشد.

فروزش در پاسخ به چگونگی شكل گیری ایده ساخت این اثر، اظهار داشت: گاهی یك فیلم نامه بلند تنها با جرقه ای كوچك مانند یك داستان كوتاه و خبر شكل می گیرد و توسط گروه فیلم ساز پرورش پیدا می كند.

فروزش این فیلم را اقتباسی از داستان كوتاه 'شیر' اثر هوشنگ مرادی كرمانی دانست كه سومین اثر اقتباسی او از مجموعه داستان‌های او است.

وی دلیل انتخاب فضای یك روستا برای فیلم خود را اقتباس شخصی خود از داستان دانست و افزود: گاهی از یك اثر اقتباس‌های مختلفی صورت می گیرد كه با توجه به نگاه كارگردان دارای فضای متفاوت از یكدیگر است كه نباید آن‌ها را تكرار كرد بلكه باید اقتباسی دیگر انجام داد.

این كارگردان نقش رویا پردازی در فیلم خود را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی مهمی از زندگی همه افراد در رویا سپری می شود و این رویا ها برای من بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در فیلم های خود قهرمان پروری وجود ندارد و همواره به دنبال خلق موقعیت هستم.

فروزش تمامی شخصیت‌های فیلم خود را نماد دانست و افزود: تمامی شخصت‌ها نمادی از افراد یك جامعه بسته مانند آن روستا هستند كه ممكن است هر كدام از آنها در زندگی در كنار ما باشند.

این كارگردان با اظهار ناامیدی از وضعیت مطلوب اكران این فیلم در آینده اظهار داشت: فیلم‌های قبلی من مانند 'زمانی برای دوست داشتن' كه هم اكنون اكران شده است تنها در7سینما و آن هم تنها در یك سانس به نمایش در می‌آید و مخاطب اندكی دارد در حالی كه این فیلم در اكثر جشنواره‌های خارجی موفق به كسب جوایز بسیاری به عنوان فیلمی مردمی شده است.

'علیرضا سبط احمدی' به عنوان تهیه كننده فیلم 'شیر تو شیر' در این نشست، این فیلم را سومین همكاری خود با فروزش عنوان كرد و افزود: همواره سعی دارم تا آثاری به سینمای ایران ارایه دهم كه علاوه بر جذب مخاطب دارای اندیشه و تاثیر گذار باشد و سرمایه را هدر ندهد.

وی افزود: قرار داد پخش این فیلم بسته شده است و قطعا در سال آینده اكران خواهد شد.

سبط احمدی وظیفه خود را به عنوان تهیه كننده در سینما، ساخت فیلم‌هایی فرهنگی كه مخاطب را به اندیشیدن وا می دارد دانست و اظهار داشت: ما حق نداریم تا به دلیل كسب گیشه هر خوراك فرهنگی را به تماشاگر عرضه كنیم و به مخاطب خود احترام نگذاریم.

وی افزود: وضعیت اكران این گونه آثار چندان مناسب نیست و استقبال عموم مردم نیز از این آثار مناسب نیست اما من وظیفه دارم تا بخشی از درآمد خود را در آثاری هزینه كنم كه بتواند جریان ساز باشد.

سبط احمدی در رابطه با چگونگی اكران این فیلم اظهار داشت: قرار داد پخش این فیلم امضا شده و قطعا در سال آینده اكران خواهد شد و حتی اگر این اكران چندان عادلانه نباشد و فیلم مخاطب اندكی داشته باشد تاثیر خود را خواهد داشت.

'ستاره اسكندری' به عنوان بازیگر نیز در سخنانی در این نشست، این فیلم را همانند زندگی دانست و افزود: این فیلم دارای مختصات داستان‌های مرادی كرمانی است كه با ظرافت نگاه فروزش تركیب شده تا در موقعیتی دردناك لبخندی را بر روی لب تماشاگر بنشاند.

وی با تقدیر از آثار مرادی كرمانی افزود: كتاب 'شما كه غریبه نیستید' اثر این نویسنده كه با نگاهی خاص نوشته شده به نوعی زندگی نامه خود نویسنده است و من توصیه می كنم كه همه آن را مطالعه كنند.

دویست و بیست و نهمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران شامگاه گذشته به نمایش و نقد فیلم سینمایی 'شیر تو شیر' اختصاص داشت.

تهرام/م.ه/1275





:: برچسب‌ها: سیاتل , دوستان , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: